حق و صبر

وبلاگ پشتیبانی

حق و صبر

وبلاگ پشتیبانی

آکادمی - کنکاش خردمندانه

دوست عزیزی به نام آقای منوچهر ذاکری مطلب خردمندانه و روشنگری به ای میل من فرستاده اند که ضمن ابراز تشکر فراوان از ایشان که مرا مدیون خود کرده‌اند، دریغ ام آمد که خوانندگان این وبلاگ را از آشنایی با اشاره ی بسیار ارزشمند ایشان درباره ی واژه ی «آکادمی»، که پیش‌تر نوشته بودم اشاره‌ای به خردمندان اکدی و بابلی گریخته به آتن بوده است، محروم کنم و چنین بود که عین ای میل ایشان را، بدون آرایش اضافی، در صفحه ی اصلی این وبلاگ می آورم و امیدوارم جست و جو گران و حقیقت طلبان و جوانان این سرزمین، برای روشن شدن حقایق تاریخی شرق میانه، از ایشان بیاموزند.

بسم الله

سلام استاد عزیز، حالتون چطوره ؟ می دونم که خیلی وقت ندارین ، پس میرم سر اصل مطلب :

باکتریمی  : باکتری در خون  =BACTERIEMIA =  bacteria  in blood 
ویرمی : ویروس در خون   = VIREMIA =  virus in blood  
هایپو گلایسمی : کمبود قند در خون = HYPOGLYCEMIA =  low level of glycine in blood 
آنمی : کم خونی  =  ANEMIA ( an = not  ) =  not enough blood 
اورمی : اوره در خون =  UREMIA =  urea in blood  
اکدمی = از خون و یا نژاد اکدی  =  !!!!!!! ACADEMIA

دیدید استاد ؟ خیلی جالب بود نه ؟ ( emia = blood ) من خودم هم تازه این موضوع رو فهمیدم ! اما کلی حال کردم ، خیلی زیاد !

آکادمی یعنی اکدی در خون ، کسی که خون اکدی در رگ هاش جریان داره . حتی شاید منظور اونها خود نژاد اکدی بوده یعنی اکدی تبار !   Acadian  ( in ) blood   ! حتی چه بسا مانند ایرانیان مقیم خارج ،‍ برای خود حساب و کتاب و  دفتر و دستک داشته اند یا چیزی مثل رستوران چینی ها که همیشه تو فیلم ها معروفه !

من هنوز این موضوع رو با احدی در میان نگذاشته ام و منتظر نظر شما هستم .

یک مطلب دیگه این که دیشب دنبال نام ارنست هرتسفیلد در دهخدا بودم که اتفاقی واژه "هر سویه پادشاهان " رو دیدم که نوشته بود عنوانی برای حکومت ملوک الطوایفی که جزء جعلیات دساتیر است (‍یادداشت به خط مولف ) و نام حکومتی که بعد از حمله اسکندر مقدونیایی در ایران حاکم شد ( ناظم الاطبا ) . خلاصه برداشت من این بوده که خود دهخدا نیز واقف بوده بر جعل بودن این مطالب ( دهخدا  ،  ج آخر ،۱۵ ) اما بهتره خودتون هم یه نیم نگاهی بندازین .

امید وارم که به شما خدمتی کرده باشم و آرزو دارم هر چه سریعتر بقیه کتاب هاتون هم تند تند چاپ بشن ان شاالله .

باز هم اگه کاری از دستم بر بیاد مضایقه نمی کنم .

همیشه موفق باشید و در پناه حق باشید .

+ نوشته شده در چهارشنبه، 14 اردىبهشت، 1384 ساعت 13:16 توسط ناصر پورپیرار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد